AUTO
Noul Jaguar XF Sportbrake a fost dezvăluit oficial#1
swipe pentru navigare

Noul Jaguar XF Sportbrake a fost dezvăluit oficial

A+ a-

 

Constructorul auto britanic Jaguar marchează revenirea în segmentul break-urilor premium cu ajutorul noului model XF Sportbrake, despre care afirmă că îmbină designul deosebit cu o dinamică remarcabilă a condusului şi o gamă vastă de tehnologii avansate.

XF Sportbrake îşi propune să stabilească noi standarde în privinţa laturii practice datorită funcţiilor prietenoase cu utilizatorii care garantează deplasări sigure, confortabile şi relaxate, fiind ideal pentru persoanele cu un stil de viaţă activ.

Automobilul beneficiază de aceeaşi arhitectură fabricată în mare parte din aluminiu regăsită şi la sedanul XF, precum şi de o suspensie calibrată în aşa fel încât să reflecte agilitatea unei maşini sport. Printre tehnologiile care au rolul de a le uşura munca şoferilor se numără All Surface Progress Control (ASPC), Adaptive Surface Response (ASR) şi Intelligent Driveline Dynamics (IDD).

Noul Sportbrake are 4.955 mm lungime şi este aşadar cu 6 mm mai scurt decât predecesorul său, însă dispune de un ampatament mai mare cu 51 mm, care măsoară acum 2.960 mm. În acest fel a fost optimizat spaţiul destinat pasagerilor şi cel pentru bagaje, fiind obţinut un coeficient aerodinamic de 0,29, care contribuie la diminuarea emisiilor medii de CO2 până la valoarea de 188 g/km.

Punerea în mişcare este asigurată de unităţi diesel şi pe benzină, cu patru sau şase cilindri, care promit să fie extrem de performante şi de eficiente. Seria este deschisă de motorul turbodiesel Ingenium de 163 CP, însoţit de un sistem de tracţiune spate, cu un consum mediu de combustibil de 4,5 litri/100 km şi emisii de CO2 de 118 g/km.

La extrema cealaltă se situează propulsorul supraalimentat V6 pe benzină, cu 380 CP, care vine conectat la o transmisie automată ZF cu opt rapoarte şi la un sistem de tracţiune integrală, permiţând accelerarea de la 0 la 100 km/h în 5,5 secunde.

Autor: Dragos Gaspar